top of page

Upptäck min expertis

Våra tjänster

Business Meeting
Brainstorming
Business Meeting

Expertrådgivning

Inköp och upphandlingsstöd - Anlita mig för insatser som granskare av förfrågningsunderlag, upphandlings/inköpsstöd samt AB04, ABT06, ABK och AMA AF specialist.

Typiska roller som jag brukar arbeta i:

  • Entreprenadinköpare

  • Projektinköpare

  • Offentlig upphandlare LOU/LUF

  • Strategisk inköpare

  • Kategoriinköpare

​Ni kan anlita mig under kortare eller längre perioder eller för enskilda projekt.

MANAGMENT

Jag stöttar kunder i allt från att genomföra enskilda kategoriprojekt till att samordna större transformationer av inköpsfunktioner, eller som interim inköpschef under rekryteringsperioden.

Mina erfarenheter sträcker sig över flera branscher inom både privat och offentlig sektor.

CONTRACT MANAGEMENT

Som Contract Manager ansvarar jag för att hantera och övervaka alla aspekter av avtalslivscykeln mellan två eller flera organisationer. Min huvudsakliga uppgift är att säkerställa att alla avtalsförpliktelser och -villkor följs på ett korrekt sätt under hela avtalstiden. Rollen innefattar ett brett spektrum av ansvar och aktiviteter som syftar till att optimera avtalsrelationer och minimera risker.

Här är några av de vanliga ansvarsområden och uppgifter som en jag har i rollen:

  1. Avtalsförhandlingar

  2. Avtalsupprättande

  3. Riskhantering

  4. Övervakning av avtalsutförande: 

  5. Relationsskapande

  6. Förändringshantering

  7. Utvärdering och rapportering

  8. Avtalsavslutning

Rollen som Contract Manager är viktig för att säkerställa att organisationens affärsavtal hanteras på ett professionellt och effektivt sätt. De hjälper till att minimera risker och maximera fördelarna med affärsavtal genom hela deras livscykel.

VERKSAMHETSUTVECKLING

Driva utvecklingsinitiativ och jobba nära kunden är det bästa och mest utmanande jag vet.

Som verksamhetsutvecklare driver jag utvecklingsprojekt och stötta företagets ledning i implementering och utrullning av utvecklingsprojekt. Jag koordinerar utveckling av arbetssätt och processer för inköp och vägleder organisationen i rätt riktning. Jag genomföra utbildningar i bl.a. projekt specifika inköp eller fungerar som stöd till den befintliga organisationen. 

Ofta medverkar jag i ledningsgruppsarbete, tar fram underlag för uppföljning och bidra med förslag på åtgärder.

bottom of page